Дієтичні біодобавки в нейрореабілітації

За даними медичної літератури існує безліч досліджень в яких вивчалась ефективність застосування різних дієтичних добавок задля покращення когнітивних функцій. Харчові добавки є частиною комплексного медичного протоколу, метою якого є покращення обміну речовин, оптимізація способу життя (зниження стресу, покращення якості сну і харчування, рівня гормонів та ряду інших факторів) при нейродегенеративних захворюваннях.

Поширені харчові добавки для здоров’я мозку включають вітаміни В групи (В6, В12, В9), які допомагають регулювати рівень гомоцистеїну; Астаксантин, омега-3 і альфа-ліпоєва кислота володіють протизапальними властивостями; Вітаміни Е, А, С і бета-каротин призначаються для антиоксидантної підтримки; Вітамін D і магній пов’язані із загальним метаболізмом і мозковою діяльністю.

Хоча харчові добавки і мають позитивний вплив на метаболізм, когнітивну та м’язову діяльність, оптимально в процесі медикаментозного та реабілітаційного навантаження застосовувати не більше двох відомих комплексних біологічних добавок, які за своїм компонентним складом рекомендовані як для призначення при конкретних нейродегенеративних захворювань (хвороба Паркінсона, Альцгеймера), так і для запобігання віковому спаду, відновлення фізичної активності. Такі препарати-біодобавки як правило рослинного походження з додатковими клінічними ефектами:

• забезпечення дофамінової підтримки нейронів у гіпокампі та базальних мигдалинах

• зменшення окислювального пошкодження від алюмінію і ртуті

• утримання підвищеної концентрації магнію в спинно-мозковій рідині

• пришвидшення регенерації мозкової тканини

В період активної реабілітації застосування препаратів-біодобавок як правило займає 4-6 тижнів.

В пізньому відновному періоді рекомендовано застосування препаратів протягом 9-12 тижнів.

З метою посилення виконавчих функцій при нейродегенеративних захворюваннях застосування препаратів може займати роки.

Важливо проконсультуватися з лікарем перед початком будь-якого режиму добавок, оскільки деякі з них мають негативну взаємодію зі стандартними ліками.

Якщо ви бажаєте отримати консультацію спеціаліста з розладів руху, зв’яжіться з Palamarchuk rehabilitation електронною поштою або зателефонуйте за номером +38 097 238 1000, щоб записатися на прийом.

12 views